Zpět
03.11.2023, Michaela Šicová
CodeWeek 2023 – deváťáci učili prvňáky s roboty
Již popáté jsme se zúčastnili evropské iniciativy CodeWeek, jejímž cílem je zábavným a atraktivním způsobem přiblížit programování, informatiku a digitální dovednosti každému člověku.
Po loňské akci s roboty, kterou připravili členové školního RoboKlubu pro děti z družiny, letos štafetu přebrali žáci 9. tříd. V hodinách informatiky si připravili krátký program s roboty Photon, které znají z hodin informatiky. Vybrali právě je, protože podle nich jsou svým tvarem a barevností pro žáky prvních tříd nejvhodnější. A měli pravdu. Roboti Photon jejich malé spolužáky zaujali na první pohled a do jejich zkoumání se vrhli s nadšením. Po krátkém seznámení a vyzkoušení si, jak roboty s pomocí joysticku přimět k pohybu, pro ně deváťáci uspořádali závody v rychlé jízdě na cíl.
Práci s roboty jsme si všichni moc užili, bavila jak žáky prvních tříd, tak i jejich starší spolužáky. Žáci prvních tříd se s roboty nechtěli rozloučit a uklidnil je jen slib, že to nebyla jejich poslední práce s roboty.
Mgr. Lucie Černá
Fotogalerie
Další články
Aktuality
V květnu se žáci 9. tříd zúčastnili zajímavého workshopu s názvem STONES, který ve spolupráci s Hornicko-geologickou fakultou při Vysoké škole báňské – Technické univerzitě Ostrava pořádalo Statutární město Most.
Workshop byl zaměřený na svět geologie, hornictví a environmentálních věd. Během programu žáci poznávali různé druhy hornin a minerálů. Workshop žáky zaujal a mnohým přiblížil možnosti s…
Aktuality
V úterý 27. 5. 2025 se žáci devátého ročníku zúčastnili exkurze v České národní bance v Praze. V rámci vzdělávacího programu s názvem Za měnou se dozvěděli mnoho zajímavostí o fungování centrální banky a o tom, jak se chrání naše peníze před paděláním.
Součástí programu byla i interaktivní výstava, kde se seznámili s ochrannými prvky na bankovkách. Celá exkurze byla velmi přínosná a poutavá – žác…
Aktuality
Ve třídě 1. B jsme si v předposledním týdnu v květnu zpestřili výuku tématem včel. To se promítlo do několika předmětů – ve čtení a psaní děti pracovaly se slovy souvisejícími s tímto tématem, v matematice pak samostatně vymýšlely a zapisovaly příklady do včelích pláství.
Nechybělo ani výtvarné tvoření – děti si vyrobily veselé včelky, které teď zdobí naši třídu. Všechny aktivity byly propojené t…